ОД првог јуна, путници више не могу да купе возну карту на благајнама 46 железничких станица широм Србије, јер су затворене! Катанац на ове објекте ставили су надлежни у "Србија возу", јер им се не исплати да плаћају услуге отправника возова који су поделом "Железница" прешли у другу фирму. У неким насељима, попут Ибарске Слатине, Мале Иванче и Рипња дешавало се да данима не продају ниједну карту. Чак и у туристичким местима, попут Палића и Врњачке Бање пазар је био лош, па је дневно у просеку свраћало по троје људи.
Проблем је настао, како "Новости" сазнају, када су после поделе "Железница Србије" на четири фирме сви објекти припали "Инфраструктури Железница Србије", а "Србија воз" мора да им плаћа услуге које пружају.
- "Инфраструктура" наплаћује "Србија возу" за издавање карте електронским путем 9,55 динара, док је ручно издавање 31,92 динара - каже извор "Новости" из "Србија воза". - За сваки дневни извештај наплаћују додатних 55,68 динара, а припада им и накнада од пет одсто од укупног прихода на продајном месту. С обзиром на то да су цене возних карата ниске, произилази да "Србија воз" више новца треба да да за услугу наплаћивања карата, него што може да заради на тим местима. Карта од Ниша до Нишке Бање је око 50 динара, а ако је благајник пише ручно, од те цене чак 31,92 динара би требало да дамо "Инфраструктури", а оно што остане "Србија возу".
По ценовнику "Инфраструктуре", за услуге издавања карата на ових 46 благајни "Србија воз" би требало да им годишње плати 5,8 милиона динара, као и 7,4 милиона динара на основу пет одсто прихода. Пошто на њима продају 225.300 карата годишње и наплате 148 милиона динара израчунали су да им се не исплати да плаћају услуге благајника.
НЕМА ОТКАЗАУ "Србија возу" тврде да ниједан запослени из оба предузећа није добио отказ због рационализације продајних места.
- На основу анализе обима превоза и остварених прихода у 2015. години, донета је одлука да се у службеним местима у којима су за продају возних карата били задужени отправници возова који су запослени у другом предузећу, односно "Инфраструктури", а у којима је продаја била 10 или мање возних карата дневно, укину благајне - објашњавају у "Србија возу". - Према прошлогодишњим подацима, просечно дневно су на Палићу продате три карте и остварен је просечан дневни приход од 372 динара, а у Врњачкој Бањи су такође издате три карте и приход за 526 динара. Путници који улазе у воз у станицама где нема отворене благајне, куповаће возне карте код кондуктера.

ШЕФОВИМА ВЕЋЕ ОТПРЕМНИНЕ
ПРЕДСТАВНИЦИ репрезентативних синдиката железница напустили су јуче преговоре на којима је требало да се утврди висина отпремнина за запослене који су вишак у овом систему. Како је "Новостима" рекао Драган Ранђеловић, председник Одбора репрезентативних синдиката, пошто нису успели да нађу заједнички језик са руководством, тражиће да их прими премијер Вучић:
- Отпремнине које су нам понудили нису прихватљиве. Радници са најнижим коефицијентом, према њиховој рачуници, могу да добију у просеку по 150 евра по години стажа, док ће се руководиоцима исплаћивати 300 до 400 евра. То је за нас неприхватљиво.
Ј. Ж. С.